msemafor, w O1 a tym bardziej wersji TOUR to najbiedniejsza wersja w O1 ,także nie licz na wiele .
Migająca kontrolka płynu chłodniczego
Zwiń
X
-
Migająca kontrolka płynu chłodniczego
Witam. Mam mały problem, otóż przy odpalaniu teraz auta rano za każdym razem zapala się kontrolka płynu chłodniczego dodam ze poziom cały czas mam pod max. Jeżeli od razu zgaszę i odpalę silnik znowu to samo. aby problem znikł silnik musi z 2/3min popracować z migającą kontrolką i dopiero jak go ponownie uruchomię to jest ok. Drugi objaw jest taki iż po przejechaniu dłuższego odcinka ok 90 km widać wyraźnie że gdzieś spod chłodnicy (od strony pasażera chyba) kapie płyn i trzeba go trochę dolać. Dodam że jak przejadę rano ok 35km do pracy to nic nie kapie. Co może być powodem tych dwóch usterek ?? Chyba że to dwie różne rzeczy...
-
-
Zamieszczone przez luki1304przy odpalaniu teraz auta rano za każdym razem zapala się kontrolka płynu chłodniczego
-zabrudzone metalowe druty czujnika w zbiorniku - wyczyścić lub stosowany sposób dolać płynu lekko ponad max.
Zamieszczone przez luki1304widać wyraźnie że gdzieś spod chłodnicy (od strony pasażera chyba) kapie płyn i trzeba go trochę dolaćO I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Witam.
Możesz jeszcze spróbować z jedną opcją.
Mianowicie w korku do zbiorniczka z płynem znajduje się sprężynowy zawór ciśnieniowy. Może być on uszkodzony i płyn zostaje "wyrzucany" odprowadzeniem które jest z boku zbiorniczka.
Mając podobne objawy kupiłem korek - zamiennik 8 zł i obserwuję.
Jesli nadal będzie ubywał no to już do mechanika.
PozdrawiamDarek
Komentarz
-
-
luki1304, Trzy sprawy
1-Druciki z czujnika płynu w zbiorniczku muszę być czyste bez nalotu.
2-Zlokalizuj ten wyciek koło chłodnicy.Co do kapania płynu to jak odpalisz zimny silnik to jest on na początku chłodzony małym obiegiem gdzie płyn nie przepływa przez chłodnice.W miare dalszej jazdy płyn sie nagrzewa i otwiera sie duży obieg i tu już płyn zaczyna krążyć przez chłodnice.Jak osiągnie swoje 90 stopni zaczyna sie też robić ciśnienie w układzie i przy najmniejszej nieszczelności płyn będzie kapał.
3-Z tyłu zbiorniczka między nim a podszybiem jest króciec odprowadzający nadmiar ciśnienia skierowany w dół.Sprawdz czy tam masz sucho,dokładnie czy na podłużnicy na dole nie ma śladów płynuhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Druciki są czyste. Płynu wlałem w sobotę ponad max i na razie z kontrolką spokój. Ale chyba za wiele nie uciekło bo cisza... Co do wycieku to podczas wymiany oleju zajrzałem od spodu w okolice chłodnicy aby sprawdzić czy coś widać i okazuję się że kapie całkiem z innego miejsca na zderzak (widoczny osad) i w najniższym punkcie spada na ziemię.
Auto dziś stawiam do mechanika na wymianę przegubu wew. wiec od razu sprawdzi mi gdzie ten płyn ucieka...
Komentarz
-
-
luki1304, No to jesteśmy w domu jak to mówiąhttp://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
Pozdrawiam ANIOL
Komentarz
-
-
Ja mam podobny problem z tym że czym zimniej tym mniej mam płynu, ubywa wraz z temperaturą, po odkręceniu korka i odprężeniu układu potrafi wzrosnąć do połowy podziałki xD w lato można zrobic 30k km i nie ubędzie nawet 1 ml....
Fakt ze w zime ubywa tego płynu delikatnie ale problem stary bo juz poprzedni wlasciciel o tym wspominał, ubywa tylko zimą.
Nie to nie nagrzewnica, próbowałem uzywac jej w lato i tez nie ubywało, szyby suche.
Komentarz
-
Komentarz